Algunos avances y proyecciones en el campo de la pedagogía rural

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Díaz Alvarado, Alicia
Formato: artículo
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2008
Descripción:This article explores how Rural Pedagogy has been developed within the “División de Educación Rural (DER)” of the “Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE)” at the “Universidad Nacional”. In order to emphasize recent advancements, pedagogical activities are organized in two different moments, taking into account its characteristics, strengths and weaknesses. Even though, the way rural pedagogy has been done at Division’s history is described in detail, the main interest is to accentuate how this allows a quantum shift towards new horizons in rural pedagogy inside the DER. The article concludes providing some thoughts concerning the factors that will probably decide the destiny of Rural Pedagogy nationally and in Central America.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1449
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1449
Palabra clave:pedagogy
rural pedagogy
rural education training
pedagogía
pedagogía rural
formación de educadores rurales