El rol de la escuela en la construcción del desarrollo rural: experiencias argentinas
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2007 |
Descripción: | Social processes such as globalization, non territorial productive processes, sprouting of local development and the arising of knowledge society –even in the rural context– bring serious implications for rural education, which has to face a process of modernization and reconstruction in order to avoid the exclusion of current social processes. Different aspects of educational politics in Argentinean rural sectors are analyzed in this article, and a reflection is made about this analysis in order to determine the path to follow in the future. |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español Inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1378 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1378 |
Palabra clave: | rural education decentralize education local development participation educación rural descentralización educativa desarrollo local participación |