Humanistic Motivation A Different Perspective in the EFL Classroom

 

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Verfasser: López Estrada, Patricia
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Publikationsdatum:2007
Beschreibung:Se plantea la relación entre la motivación, la metodología humanística y el nivel de competencia en inglés. Mediante un estudio etnográfico se señalan aspectos motivacionales y de índole humanística que influyen directamente en el aprendizaje del idioma inglés, lo que lleva a óptimos resultados en el sector social observado. The relationship between motivation, the humanistic approach and English proficiency is addressed. Through an ethnographic study, several motivational and humanistic pattems were seen to influence the learning of English directIy. This leads to optimal results in the social sector observed.
Land:Portal de Revistas UNA
Institution:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Sprache:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/645
Online Zugang:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/letras/article/view/645
Stichwort:Segunda lengua
motivación
educación humanística
enseñanza
foreign language
motivation
humanistic approach
teaching