Semejanzas y diferencias por región en la educación: El caso de la educación matemática (ING)

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Chaves Esquivel, Edwin
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2003
Descripción:The present article reveals important regional differences regarding education in Costa Rica. After the analysis of multiple data, we discover the existence of many inequalities, like size, demographic density and age distribution (percentage of youths). On the other hand, we describe the most important aspects of teachers professional status, students achievement in national standardized tests, literacy, etc. Rural regions scattered over large areas of the country with smaller populations achieve a lower performance with fewer opportunities than other regions. To conclude, we urge the authorities and the whole educational system to move to correct these inequalities.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5964
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5964
Palabra clave:Educación Matemática
Matemáticas
regiones educativas de Costa Rica
direcciones regionales
categoría profesional de los docentes
pruebas nacionales de matemática