Semejanzas y diferencias por región en la educación: El caso de la educación matemática (ING)

 

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلف: Chaves Esquivel, Edwin
التنسيق: artículo original
الحالة:Versión publicada
تاريخ النشر:2003
الوصف:The present article reveals important regional differences regarding education in Costa Rica. After the analysis of multiple data, we discover the existence of many inequalities, like size, demographic density and age distribution (percentage of youths). On the other hand, we describe the most important aspects of teachers professional status, students achievement in national standardized tests, literacy, etc. Rural regions scattered over large areas of the country with smaller populations achieve a lower performance with fewer opportunities than other regions. To conclude, we urge the authorities and the whole educational system to move to correct these inequalities.
البلد:Portal de Revistas UNA
المؤسسة:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
اللغة:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5964
الوصول للمادة أونلاين:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5964
كلمة مفتاحية:Educación Matemática
Matemáticas
regiones educativas de Costa Rica
direcciones regionales
categoría profesional de los docentes
pruebas nacionales de matemática