Semejanzas y diferencias por región en la educación: El caso de la educación matemática (ING)
محفوظ في:
| المؤلف: | |
|---|---|
| التنسيق: | artículo original |
| الحالة: | Versión publicada |
| تاريخ النشر: | 2003 |
| الوصف: | The present article reveals important regional differences regarding education in Costa Rica. After the analysis of multiple data, we discover the existence of many inequalities, like size, demographic density and age distribution (percentage of youths). On the other hand, we describe the most important aspects of teachers professional status, students achievement in national standardized tests, literacy, etc. Rural regions scattered over large areas of the country with smaller populations achieve a lower performance with fewer opportunities than other regions. To conclude, we urge the authorities and the whole educational system to move to correct these inequalities. |
| البلد: | Portal de Revistas UNA |
| المؤسسة: | Universidad Nacional de Costa Rica |
| Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
| اللغة: | Español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5964 |
| الوصول للمادة أونلاين: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5964 |
| كلمة مفتاحية: | Educación Matemática Matemáticas regiones educativas de Costa Rica direcciones regionales categoría profesional de los docentes pruebas nacionales de matemática |