Perspectiva de niños y niñas preescolares, de seis direcciones regionales, acerca de sus procesos educativos

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Castro Pérez, Marianella, González Quirós, Ana Cecilia, Induni Alfaro, Gina, Pereira Pérez, Zulay, Umaña Fernández, Willy
Formato: artículo
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2007
Descripción:In this article, the authors analyze children’s perspectives about their own educational processes. It introduces a brief summary of the complete research, and the data was gathered by applying an Incomplete Sentence Test and graphic representations. This research belongs to the project Perfiles, Dinámicas y Desafíos del Sistema Educativo Formal Costarricense, and is sponsored by the C.I.D.E. (Centro de Investigación y Docencia en Educación), specifically by the program Educación y Desarrollo. The research was developed in six regional departments (direcciones regionales educativas), and the hole project included different educational levels: preschool, primary school, tenth and eleventh grade (educación diversificada) and university.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1344
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1344
Palabra clave:Preschool
graphic representations
incomplete sentences review
Preescolar
representaciones gráficas
test de oraciones incompletas