Tutorship among Equals: Historical Background and Psychopedagogical Principles

 

Kaydedildi:
Detaylı Bibliyografya
Yazar: Sánchez Chacón, Giovanni
Materyal Türü: artículo original
Durum:Versión publicada
Yayın Tarihi:2014
Diğer Bilgiler:This article presents an overview of the historical background concerning literature, conceptualization and typology of peer tutoring and its implications for educational practices. Later reference to specific methodologies using peer tutoring is made, offering a recommendations for implementation in the classroom.
Ülke:Portal de Revistas UNA
Kurum:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Dil:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/7300
Online Erişim:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/7300
Anahtar Kelime:Aprendizaje entre iguales
tutoría entre iguales
tutoría fija
tutoría recíproca
tutoría de estudiantes de distintas edades
tutoría entre estudiantes de edades similares
peer learning
peer tutoring
reciprocal tutoring
cross-age tutoring
same-age tutoring