Most Common Refusal Strategies Used by Students of English Teaching as a Foreign Language

 

Authors
López Montero, Rosberly
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

This article explores the most common refusal strategies used by a group of English Teaching students from the Pacific Regional Center of the Uni- versity of Costa Rica. Such analysis was carried out through a modified version of a Discourse Completion Test composed of six communicative situations: three requests and three offers. The investigation concluded that indirect strategies were preferred in all situations, and strategies of postponement (in which the speaker proposes the interlocutor to reschedule what has been offered or requested) and giving excuses or reasons, are the most frequently refusal strategies used in the situations under study. 
El presente artículo explora las estrategias de rechazo de peticiones y ofrecimientos más usadas por un grupo de estudiantes de la Enseñanza del Inglés de la Sede del Pacífico de la Universidad de Costa Rica. Tal análisis se realizó mediante versión modificada de un Test de Discurso compuesto de seis situaciones comunicativas: tres peticiones y tres ofrecimientos. La investigación señala las estrategias indirectas como las predilectas en todas las situaciones; además, las estrategias en las cuales el interlocutor pospone lo ofrecido y ofrece excusas y motivos se encuentran como las usadas más frecuentemente. 

Publication Year
2015
Language
Inglés
Topic
linguistics
English
speech acts
culture
lingüística
inglés
actos de habla
cultura
Fuente
Portal de Revistas UCR
Get full text
https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22339
Derechos
openAccess
Licencia