La interculturalidad como relación imaginada y práctica social: experiencias con y desde los pueblos indígenas en América Latina.
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Descripción: | From an specific educational experience at the "Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica", it propuses an approach of the intercultural analysis situating it in the political proposal of Good living/Living Good of indigenous groups and organizations in Latin America. It addresses the polysemic character of the therm and its necessary contextualization in its applications, distinguing it from another concepts and pratices derivated from the pluri and multiculturalisms, specially highlighting its potencial and challenge, to decoloniality of the knowlodge-strenght in educational processes from and with indigenous groups . |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/2200 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/intercambio/article/view/2200 |
Access Level: | acceso abierto |
Palabra clave: | interculturalidad educación indígena buen vivir decolonialidad del saber derechos indígenas interculturality indigenous education good living decoloniality of knowlodge indigenous rights |