Algunas reflexiones sobre la didáctica de la geometría

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Gamboa Araya, Ronny, Ballestero Alfaro, Esteban
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2009
Descripción:This paper pretends to describe the problem related to the teachingand learning of geometry in the classroom from a constructive perspective, which foments the sensitization of the teacher; moreover impact positively in his/her pedagogic practice.A reflexive analysis has been developed considering different elements so that, the reader can have arguments that justify the relevance of studying this area.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6915
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6915
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:learning
teaching
geometric reasoning
visualization
geometric construction
aprendizaje
enseñanza
razonamiento geométrico
visualización
construcción geométrica