Apreciación general de la situación de la Educación Matemática en Latinoamérica con base en los informes nacionales
Uloženo v:
Autor: | |
---|---|
Médium: | artículo original |
Stav: | Versión publicada |
Datum vydání: | 2010 |
Popis: | It is done a general balance on the Mathematics Education in the Latin- American countries. Particularly, some aspects are analyzed: mathematics curriculum for primary and middle levels; pre- and in-service education of mathematics teachers; texts and didactic publications; Mathematics Education at the university; the role of mathematical associations and out-of-school activities concerning the mathematics. |
Země: | Portal de Revistas UCR |
Instituce: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Jazyk: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6937 |
On-line přístup: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6937 |
Access Level: | acceso abierto |
Klíčové slovo: | educación matemática currículum matemático sistemas educativos mathematic education mathematics curriculum education systems |