Apreciación general de la situación de la Educación Matemática en Latinoamérica con base en los informes nacionales

 

保存先:
書誌詳細
著者: Comité Interamericano de Educación Matemática, CIAEM
フォーマット: artículo original
状態:Versión publicada
出版日付:2010
その他の書誌記述: It is done a general balance on the Mathematics Education in the Latin- American countries. Particularly, some aspects are analyzed: mathematics curriculum for primary and middle levels; pre- and in-service education of mathematics teachers; texts and didactic publications; Mathematics Education at the university; the role of mathematical associations and out-of-school activities concerning the mathematics.
国:Portal de Revistas UCR
機関:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
言語:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6937
オンライン・アクセス:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6937
Access Level:acceso abierto
キーワード:educación matemática
currículum matemático
sistemas educativos
mathematic education
mathematics curriculum
education systems