Apreciación general de la situación de la Educación Matemática en Latinoamérica con base en los informes nacionales

 

Сохранить в:
Библиографические подробности
Автор: Comité Interamericano de Educación Matemática, CIAEM
Формат: artículo original
Статус:Versión publicada
Дата публикации:2010
Описание: It is done a general balance on the Mathematics Education in the Latin- American countries. Particularly, some aspects are analyzed: mathematics curriculum for primary and middle levels; pre- and in-service education of mathematics teachers; texts and didactic publications; Mathematics Education at the university; the role of mathematical associations and out-of-school activities concerning the mathematics.
Страна:Portal de Revistas UCR
Институт:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Язык:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6937
Online-ссылка:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6937
Access Level:acceso abierto
Ключевое слово:educación matemática
currículum matemático
sistemas educativos
mathematic education
mathematics curriculum
education systems