Apreciación general de la situación de la Educación Matemática en Latinoamérica con base en los informes nacionales

 

Guardado en:
书目详细资料
作者: Comité Interamericano de Educación Matemática, CIAEM
格式: artículo original
状态:Versión publicada
Fecha de Publicación:2010
实物特征: It is done a general balance on the Mathematics Education in the Latin- American countries. Particularly, some aspects are analyzed: mathematics curriculum for primary and middle levels; pre- and in-service education of mathematics teachers; texts and didactic publications; Mathematics Education at the university; the role of mathematical associations and out-of-school activities concerning the mathematics.
País:Portal de Revistas UCR
机构:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
语言:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6937
在线阅读:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6937
Access Level:acceso abierto
Palabra clave:educación matemática
currículum matemático
sistemas educativos
mathematic education
mathematics curriculum
education systems