ANÁLISIS DE LA RESILIENCIA EDUCATIVA DE LOS ESTUDIANTES COSTARRICENSES CON DATOS DE LA PRUEBA DE LECTURA DE LA EVALUACIÓN PISA 2009
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Descripción: | This article analyzes the Costa Rican students identified as “resilient” in the PISA 2009 evaluation; and compares them to their peers that, despite having similar socioeconomic background, obtained poorer results in this test. The article shows that differences in performance may be associated with the use of better reading comprehension strategies, personal interest in reading and the student's attitude towards school. |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/12696 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/economicas/article/view/12696 |
Palabra clave: | PISA RESILIENCE EDUCATION LOGIT RESILIENCIA EDUCACIÓN |