Una estrategia didáctica: el aprendizaje del pasado simple en francés por medio de los cuentos e Internet

 

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Verfasser: Daniel Cersosimo, Emilie Michele
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Publikationsdatum:2014
Beschreibung:In this article we made a description of a didactic strategy used in the class LM-2121 Integrated French II, in order to learn the simple past in French with short stories and Internet. We analyze the importance of constructivism and the technology implementation in the teaching-learning process. 
Land:Portal de Revistas UCR
Institution:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Sprache:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/14983
Online Zugang:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/14983
Stichwort:didactic strategy
simple past
French
constructivism
technology
teaching
learning
short stories
estrategia didáctica
pasado simple
lengua francesa
constructivismo
tecnología
enseñanza
aprendizaje
cuentos