Una estrategia didáctica: el aprendizaje del pasado simple en francés por medio de los cuentos e Internet

 

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
Upphovsman: Daniel Cersosimo, Emilie Michele
Materialtyp: artículo original
Status:Versión publicada
Utgivningstid:2014
Beskrivning:In this article we made a description of a didactic strategy used in the class LM-2121 Integrated French II, in order to learn the simple past in French with short stories and Internet. We analyze the importance of constructivism and the technology implementation in the teaching-learning process. 
Land:Portal de Revistas UCR
Organisation:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Språk:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/14983
Länkar:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/14983
Nyckelord:didactic strategy
simple past
French
constructivism
technology
teaching
learning
short stories
estrategia didáctica
pasado simple
lengua francesa
constructivismo
tecnología
enseñanza
aprendizaje
cuentos