Sistemas expertos para la enseñanza y el aprendizaje de la matemática en la educación superior
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Descripción: | We propose here the use of instructional systems as a complementary methodology for the teaching and learning of mathematics in higher education. Advances in artificial intelligence in this field are providing new opportunities to teachers and students, wherever the educative process, respecting diversity, allows the acquisition of competencies that have been difficult to achieve in traditional education, such as: self-directed learning, management of self-knowledge, self-motivation and self-management. |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6891 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6891 |
Access Level: | acceso abierto |
Palabra clave: | matemática enseñanza aprendizaje tecnología desarrollo sistemas expertos instruccionales |