La habilidad de escuchar. Una tarea pendiente en la educación costarricense.

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Murillo Rojas, Marielos
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2012
Descripción:Our aim is give some ideas for facilitate the construction of a new manner of teaching Spanish as a first language in Costa Rica. This paper emphasizes in the development of listening comprehension and present a specific programming since primary school to secondary school.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/1079
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/kanina/article/view/1079
Palabra clave:teaching Spanish as a first language
development of listening comprehension
school listening comprehension programming
primary school and secondary school.
enseñanza de la lengua española
desarrollo de la habilidad de escuchar
programación curricular de la escucha comprensiva
educación primaria y educación secundaria.