El Papel de la Resolución de Problemas en el Desarrollo del Conocimiento Matemático de los Profesores para la Enseñanza

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Santos Trigo, Manuel
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2013
Descripción:What mathematical knowledge for teaching should be promoted in teacher preparation and professional development programs? In discussing this question themes and lines of reflection that promote problem solving activities as crucial aspects of the education of math teachers are outlined. The importance that pre-service teachers own and value an inquisitive method for interacting with the concepts, ideas and problem solving is highlighted. In particular, the use of various computational tools is identified as essential in preparation programs.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/10566
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/10566
Palabra clave:resolución de problemas
programas de formación de profesores
uso de herramientas computacionales
problem solving
teacher preparation programs
use of computational tools