La diversidad en los procesos educativos: bases para una propuesta conceptual

 

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur: Hernández Vargas, Dora
Format: artículo
Statut:Versión publicada
Date de publication:2008
Description:The main thesis of this work is that what makes problematic the diversity concept approach are the consequences that we derive from its recognition. And this recognition comes from pedagogy. After examining, briefly, the importance of the idea of diversity in the main traditions of the social philosophy, the author proposes the conceptual bases that, from these ideological readings must direct the pedagogical boarding of the concept.
Pays:Portal de Revistas UNA
Institution:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Langue:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/1441
Accès en ligne:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1441
Mots-clés:diversity
exclusion
inclusion
curriculum for diversity
pedagogy for diversity
diversidad
exclusión
inclusión
currículum para la diversidad
pedagogía para la diversidad