La diversidad en los procesos educativos: bases para una propuesta conceptual

 

保存先:
書誌詳細
著者: Hernández Vargas, Dora
フォーマット: artículo
状態:Versión publicada
出版日付:2008
その他の書誌記述:The main thesis of this work is that what makes problematic the diversity concept approach are the consequences that we derive from its recognition. And this recognition comes from pedagogy. After examining, briefly, the importance of the idea of diversity in the main traditions of the social philosophy, the author proposes the conceptual bases that, from these ideological readings must direct the pedagogical boarding of the concept.
国:Portal de Revistas UNA
機関:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
言語:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/1441
オンライン・アクセス:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1441
キーワード:diversity
exclusion
inclusion
curriculum for diversity
pedagogy for diversity
diversidad
exclusión
inclusión
currículum para la diversidad
pedagogía para la diversidad