Razonamiento lógico-matemático en las escuelas

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Berrocal Mora, Rocío, Gómez Berrocal, Oscar
Formato: artículo
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2002
Descripción:Based on the results of their licenciatura thesis "Methodological strategy for the development of logical-mathematical reasoning”, presented to the Division of Rural Education, CIDE the authors explain the six phases developed by the German mathematician, Zotan Pier Dienes. They propose an alternative strategy to deepen and accomplish a better achievement in the development of factual thinking. The reader will find, in the section "EDUCARE in the classroom" that appears in this edition, a methodological proposal, founded in the theoretical postulates presented and discussed in this article.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/962
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/962
Access Level:acceso abierto