La contextualización del currículo, un medio para potenciar el desarrollo

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Azofeifa Castro, Flor Mary
Formato: artículo
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2002
Descripción:The author describes the experience of taking into account the curriculum for the microcultural dimension (school) and the macrocultural dimension (community) in primary schools in Guápiles, Limón and Pérez Zeledón. To achive this, she presents a theoretical framework based on D. Ausbel´s constructivist postulates. The use of portfolios as a tool for evaluation in also analyzed. The proposal has a holistic view orienting educational processes toward multidisciplinary and transdisciplinary approaches.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
Inglés
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/991
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/991
Access Level:acceso abierto