Tutorship among Equals: Historical Background and Psychopedagogical Principles

 

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor: Sánchez Chacón, Giovanni
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2014
Descrição:This article presents an overview of the historical background concerning literature, conceptualization and typology of peer tutoring and its implications for educational practices. Later reference to specific methodologies using peer tutoring is made, offering a recommendations for implementation in the classroom.
País:Portal de Revistas UNA
Recursos:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Idioma:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/7300
Acesso em linha:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/7300
Palavra-chave:Aprendizaje entre iguales
tutoría entre iguales
tutoría fija
tutoría recíproca
tutoría de estudiantes de distintas edades
tutoría entre estudiantes de edades similares
peer learning
peer tutoring
reciprocal tutoring
cross-age tutoring
same-age tutoring