Tutorship among Equals: Historical Background and Psychopedagogical Principles

 

Gorde:
Xehetasun bibliografikoak
Egilea: Sánchez Chacón, Giovanni
Formatua: artículo original
Egoera:Versión publicada
Argitaratze data:2014
Deskribapena:This article presents an overview of the historical background concerning literature, conceptualization and typology of peer tutoring and its implications for educational practices. Later reference to specific methodologies using peer tutoring is made, offering a recommendations for implementation in the classroom.
Herria:Portal de Revistas UNA
Erakundea:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Hizkuntza:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/7300
Sarrera elektronikoa:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/7300
Gako-hitza:Aprendizaje entre iguales
tutoría entre iguales
tutoría fija
tutoría recíproca
tutoría de estudiantes de distintas edades
tutoría entre estudiantes de edades similares
peer learning
peer tutoring
reciprocal tutoring
cross-age tutoring
same-age tutoring