Tutorship among Equals: Historical Background and Psychopedagogical Principles

 

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Autor: Sánchez Chacón, Giovanni
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2014
Opis:This article presents an overview of the historical background concerning literature, conceptualization and typology of peer tutoring and its implications for educational practices. Later reference to specific methodologies using peer tutoring is made, offering a recommendations for implementation in the classroom.
Kraj:Portal de Revistas UNA
Instytucja:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Język:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/7300
Dostęp online:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/7300
Słowo kluczowe:Aprendizaje entre iguales
tutoría entre iguales
tutoría fija
tutoría recíproca
tutoría de estudiantes de distintas edades
tutoría entre estudiantes de edades similares
peer learning
peer tutoring
reciprocal tutoring
cross-age tutoring
same-age tutoring