Tutorship among Equals: Historical Background and Psychopedagogical Principles

 

Tallennettuna:
Bibliografiset tiedot
Tekijä: Sánchez Chacón, Giovanni
Aineistotyyppi: artículo original
Tila:Versión publicada
Julkaisupäivä:2014
Kuvaus:This article presents an overview of the historical background concerning literature, conceptualization and typology of peer tutoring and its implications for educational practices. Later reference to specific methodologies using peer tutoring is made, offering a recommendations for implementation in the classroom.
Maa:Portal de Revistas UNA
Organisaatio:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Kieli:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/7300
Linkit:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/7300
Sanahaku:Aprendizaje entre iguales
tutoría entre iguales
tutoría fija
tutoría recíproca
tutoría de estudiantes de distintas edades
tutoría entre estudiantes de edades similares
peer learning
peer tutoring
reciprocal tutoring
cross-age tutoring
same-age tutoring