Tutorship among Equals: Historical Background and Psychopedagogical Principles
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Descripción: | This article presents an overview of the historical background concerning literature, conceptualization and typology of peer tutoring and its implications for educational practices. Later reference to specific methodologies using peer tutoring is made, offering a recommendations for implementation in the classroom. |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/7300 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/7300 |
Palabra clave: | Aprendizaje entre iguales tutoría entre iguales tutoría fija tutoría recíproca tutoría de estudiantes de distintas edades tutoría entre estudiantes de edades similares peer learning peer tutoring reciprocal tutoring cross-age tutoring same-age tutoring |