Construcción del perfil profesional docente de sétimo año: respuesta a una necesidad actual
Guardado en:
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Descripción: | In our country, the seventh grade is the level with the highest desertion and failure rate in high school. This was the main reason that motivated this group of researchers to define the teachers’ professional profile at this level. Based on a definition of the teachers’ characteristics, the concept of how a profile should be, the age features of seventh graders and all those aspects that benefit the teaching-learning processes, the optimum and required profile of the seventh graders’ teachers is proposed. |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1433 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1433 |
Palabra clave: | high school seventh grade teachers’ profile desertion permanence school failure educación secundaria sétimo año perfil docente deserción permanencia reprobación |