Reflections on Critical Thinking in Education from the Approaches of McLaren, Giroux, Castells, and Macedo

 

Guardado en:
書目詳細資料
作者: Meza Cascante, Luis Gerardo
格式: artículo original
狀態:Versión publicada
Fecha de Publicación:2011
實物特徵:This article presents a critical analysis based on the Giroux and McLaren works. It is oriented to establish the different practices that have been used in the teachers' formtion through behaviorist and constructivist approaches. This authors' analysis can help readers to clarify their ideological position.
País:Portal de Revistas UNA
機構:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
語言:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/4470
在線閱讀:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/4470
Palabra clave:educación
formación de educadores
prácticas tradicionales
ideología dominante
proceso educativo
conocimientos crítico
política y poder
education
teachers' training
traditional practices
dominant ideology
educational process
critical knowledge
politics and power