Reflections on Critical Thinking in Education from the Approaches of McLaren, Giroux, Castells, and Macedo

 

Guardat en:
Dades bibliogràfiques
Autor: Meza Cascante, Luis Gerardo
Format: artículo original
Estat:Versión publicada
Data de publicació:2011
Descripció:This article presents a critical analysis based on the Giroux and McLaren works. It is oriented to establish the different practices that have been used in the teachers' formtion through behaviorist and constructivist approaches. This authors' analysis can help readers to clarify their ideological position.
Pais:Portal de Revistas UNA
Institution:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Idioma:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/4470
Accés en línia:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/4470
Access Level:acceso abierto
Paraula clau:educación
formación de educadores
prácticas tradicionales
ideología dominante
proceso educativo
conocimientos crítico
política y poder
education
teachers' training
traditional practices
dominant ideology
educational process
critical knowledge
politics and power