Fundamentos del enfoque de competencias para la vida y de la transversalidad en el Ministerio de Educación Pública
Shranjeno v:
| Autores: | , |
|---|---|
| Format: | artículo |
| Status: | Versión publicada |
| Fecha de Publicación: | 2007 |
| Opis: | This article refers to the vision of the world of the people, knowledge, human development, the educational phenomena, curriculum, and the teaching-learning process from the M.E.P.’s transversality in Costa Rica. Starting with this base; it also presents the conceptualisation of the transversalty, it’s topics, cross curricular topics and competences for life; as basic elements for the development of this model in the costarican Educative System. |
| País: | Portal de Revistas UNA |
| Institucija: | Universidad Nacional de Costa Rica |
| Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
| Jezik: | Español Inglés |
| OAI Identifier: | oai:www.revistas.una.ac.cr:article/1334 |
| Online dostop: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/1334 |
| Ključna beseda: | transversality curriculum human development transversalidad competencias para la vida currículo |