Tarrazú y Orosí: Cambios en la cadena de comercialización del café y estrategias ante la liberalización del mercado, 1989-2006

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Sandí Morales, José Aurelio, Zúñiga Rivera, Carolina, Montero Mora, Andrea
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2007
Descripción:This article focuses on the changes the Orosi and Tarrazú coffee marketing system had to deal with after the markets liberalization, and the strategies implemented by the processors and exporters of the coffee bean in order to tackle the critical situations that arose from the rupture of the International Coffee Agreement. This paper addresses the object of the free market and its impact on the domestic coffee-producing system, the dynamics of the coffee-processing and export structures in each region under study, and the key players response to the market crisis.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/1762
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/historia/article/view/1762
Palabra clave:cadena de comercialización
liberalización del mercado
integración vertical
microbeneficiado
Estate Coffee
promoción de orígenes
trazabilidad
transparencia
certificaciones