Buenas prácticas de atención y educación en la primera infancia en Centroamérica y República Dominicana

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Nanne-Lippmann , Ingrid, Bonilla-Jarquín, Alex Martín, Chévez-Reinoza, Cándida Irene, de la Cruz-Padilla, Ana Sofía, Guzmán-Taveras, Lourdes Natalia, Paz-Delgado, Carla Leticia, Zúñiga-Arrieta, Sandra
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2022
Descripción:This study presents evidence-based best practices in early childhood care and education. The results are derived from a literature review used to build a conceptual framework for this regional study, which was carried out by the Central American and Caribbean Early Literacy Network (RedLEI). The evidence is organized into eight dimensions: 1) political and financial environment; 2) supervision, monitoring, and support; 3) teaching and learning: (curriculum); 4) staff capacity, leadership, and management; 5) socio-emotional relationships; 6) classroom design, environment, and safety; 7) families and communities; and 8) health and nutrition.
País:Portal de Revistas UNED
Institución:Universidad Estatal a Distancia
Repositorio:Portal de Revistas UNED
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:revistas.investiga.uned.ac.cr:article/4141
Acceso en línea:https://revistas.uned.ac.cr/index.php/espiga/article/view/4141
Palabra clave:Calidad educativa
Desarrollo infantil
Mejora educativa
Políticas públicas
Educational quality
Child development
Educational improvement
Educational policy