La administración de la educación no formal aplicada alas organizaciones sociales: Aproximacionesteórico-prácticas

 

Authors
Luján Ferrer, Manuel Enrique
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The article analyzes administrative work in non-formal education through two fundamental aspects: one, which is related to administration in general, includes the planning, design, organization, execution, monitoring and evaluation of plans, programs, and projects according to activities and work; the other has to do with socio-educative factors and pedagogies which predominate in teaching and learning processes, inherent within the actions of this educational method. In a similar fashion, nonformal, informal and formal education is defined conceptually as well as within the fields of action of non-formal education, and principle projections in order to insert programs that deal with the conditions and necessities of diverse populations.
En el artículo se analiza el quehacer de la administración de la educación no formal en dos dimensiones fundamentales: una relacionada con la administración en general, que incluye la formulación, el diseño, la organización, la ejecución, el monitoreo y la evaluación de los planes, programas y proyectos, según sus actividades y tareas; la otra, vinculada a factores socioeducativos y pedagógicos, donde predominan los procesos de enseñanza y aprendizaje inherentes a las acciones de esa modalidad educativa. Asimismo, se define conceptualmente la educación no formal, informal y formal, así como los ámbitos de acción de la educación no formal y sus principales proyecciones para lograr insertarse en programas atinentes a las condiciones y necesidades de las diversas poblaciones.

Publication Year
2010
Language
Español
Topic
Administration in non-formal education
planning
participation
design
organization
plan execution and evaluation
programs and projects
range of actions
non-formal education
Administración de la educaciónno formal
planificación participativa
formulación
diseño
organización
ejecución y evaluación de planes
programas y proyectos
ámbitos de acción
educaciónno formal
Fuente
Portal de Revistas UCR
Get full text
https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/500
Derechos
openAccess
Licencia
Derechos de autor 2016 Revista Educación