APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO: DE LA TRANSFORMACIÓN EN LAS CONCEPCIONES ACERCA DE LAS FORMAS DE INTERACCIÓN

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor: Garita Sánchez, Gustavo
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2001
Descripción:The article presents some reflections about the implications inherent to significative learning processes. In the beginning it deals with the value that specific forms of interaction, shaped in each group´s learning dynamics, represent for the individual reflection and elaboration regarding the object of knowledge. At the same time, it establishes the importance to modify mechanical views regarding such interactions, in such way that a change in the conceptions regarding a process of conscientiousness could translate in behaviors with a sense of direction towards the elaboration of significants.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/56566
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/sociales/article/view/56566
Palabra clave:Learning
meaning
interaction
Aprendizaje
significación
interacción