En búsqueda de las competencias tecnológicas en la formación de formadores en matemáticas
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Descripción: | This article seeks a rapprochement towards what should be the technological competencies that must be present in the curriculum of future teachers in Mathematics. To do this, it analyzes different proposals, both local and international, about the implications of technology in our reality and, based on this, it is intended to provide the reader with an overview on such competencies. |
País: | Portal de Revistas UCR |
Institución: | Universidad de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UCR |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:portal.ucr.ac.cr:article/6923 |
Acceso en línea: | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6923 |
Palabra clave: | competencias tecnológicas enseñanza aprendizaje matemática currículo formación de docentes technological competencies teaching learning mathematics curriculum teacher training |