اكتمل التصدير — 

El concepto pedagógico "formación" en el universo semántico de la educación

 

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلف: Venegas Renauld, María Eugenia
التنسيق: artículo original
الحالة:Versión publicada
تاريخ النشر:2011
الوصف:This article includes the findings of a research study on the formation concept included in the Fundamental Law of Costa Rican Education. The research questions seek to find the roots of this concept in the Western world. Along with the scanning of educational language, the semantic approach is used as a scanning step. This articles shows the semantic complexity of the term in a wide range of notions and explores the great possibility of lexical bridges that can be established with similar or related terms.
البلد:Portal de Revistas UCR
المؤسسة:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
اللغة:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/2251
الوصول للمادة أونلاين:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2251
كلمة مفتاحية:semantic field of the “formation” concept
pedagogical concept of “formation”
appearance of the “formation” concept pedagogical significance of “formation”
campo semántico del concepto “formación”
concepto pedagógico de “formación”
aparición concepto “formación”
significación pedagógica de “formación”