El concepto pedagógico "formación" en el universo semántico de la educación

 

Guardado en:
书目详细资料
作者: Venegas Renauld, María Eugenia
格式: artículo original
状态:Versión publicada
Fecha de Publicación:2011
实物特征:This article includes the findings of a research study on the formation concept included in the Fundamental Law of Costa Rican Education. The research questions seek to find the roots of this concept in the Western world. Along with the scanning of educational language, the semantic approach is used as a scanning step. This articles shows the semantic complexity of the term in a wide range of notions and explores the great possibility of lexical bridges that can be established with similar or related terms.
País:Portal de Revistas UCR
机构:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
语言:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/2251
在线阅读:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2251
Palabra clave:semantic field of the “formation” concept
pedagogical concept of “formation”
appearance of the “formation” concept pedagogical significance of “formation”
campo semántico del concepto “formación”
concepto pedagógico de “formación”
aparición concepto “formación”
significación pedagógica de “formación”