Conceptos, procedimientos y resolución de problemas en la lección de matemáticas

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Ruiz, Angel, Alfaro Carvajal, Cristian, Gamboa Araya, Ronny
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2008
Descripción:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction upon the use of pedagogical and cultural leverage. It is strongly supported the utilization of a Problem Solving strategy, in this context we summarize some dimensions of the Japanese experience.
País:Portal de Revistas UCR
Institución:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6968
Acceso en línea:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6968
Palabra clave:educación Matemática
pedagogía
matemáticas
problemas