Conceptos, procedimientos y resolución de problemas en la lección de matemáticas

 

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Autorzy: Ruiz, Angel, Alfaro Carvajal, Cristian, Gamboa Araya, Ronny
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2008
Opis:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction upon the use of pedagogical and cultural leverage. It is strongly supported the utilization of a Problem Solving strategy, in this context we summarize some dimensions of the Japanese experience.
Kraj:Portal de Revistas UCR
Instytucja:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Język:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/6968
Dostęp online:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/6968
Słowo kluczowe:educación Matemática
pedagogía
matemáticas
problemas