Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
Formato: artículo original
Estado:Versión publicada
Fecha de Publicación:2003
Descripción:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
País:Portal de Revistas UNA
Institución:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Lenguaje:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5744
Acceso en línea:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
Palabra clave:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.