Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Autorzy: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2003
Opis:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
Kraj:Portal de Revistas UNA
Instytucja:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Język:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5744
Dostęp online:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
Słowo kluczowe:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.