Diversidad de vocabulario en los preescolares. Aportes para valorar su competencia léxica.

 

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
Autor: Murillo Rojas, Marielos
Format: artículo original
Status:Versión publicada
Data wydania:2012
Opis:This article is analyzing the lexical diversity of 101 children from four to six years old and eleven months that attended during the year 2008 to six institutions of preschool education in the Metropolitan Area, Costa Rica. The lexical richness is valued from the diversity of words of lexical content (nouns, adjectives and verbs) in oral narratives of 50 statements, calculated with the Pd50 formula.
Kraj:Portal de Revistas UCR
Instytucja:Universidad de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UCR
Język:Español
OAI Identifier:oai:portal.ucr.ac.cr:article/1271
Dostęp online:https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/1271
Słowo kluczowe:vocabulary
evaluation
preschool education.
vocabulario
evaluación
educación preescolar.