Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

שמור ב:
מידע ביבליוגרפי
Autores: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
פורמט: artículo original
סטטוס:Versión publicada
Fecha de Publicación:2003
תיאור:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
País:Portal de Revistas UNA
מוסד:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
שפה:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744
גישה מקוונת:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
מילת מפתח:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.