Uso de tecnologías digitales en la educación matemática en Costa Rica (ING)
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2003 |
Descripción: | This article gives a brief summary of research policies and the use of technology in Costa Rica, describing how Costa Rican High School mathematics teachers use computers and calculators in the mathematical teaching and learning process. The data analyzed were gathered in a questionnaire taken by High School mathematics teachers in 2000, by the research project “Mathematics Education in Costa Rica”, designed by researchers at the Centro de Investigaciones Matemáticas y Meta-Matemáticas of the Universidad de Costa Rica. |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5971 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5971 |
Palabra clave: | Tecnologías computadoras calculadoras educación costarricense programas de formación de docentes. |