Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

محفوظ في:
التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلفون: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
التنسيق: artículo original
الحالة:Versión publicada
تاريخ النشر:2003
الوصف:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
البلد:Portal de Revistas UNA
المؤسسة:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
اللغة:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744
الوصول للمادة أونلاين:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
كلمة مفتاحية:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.