Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)
محفوظ في:
| المؤلفون: | , , |
|---|---|
| التنسيق: | artículo original |
| الحالة: | Versión publicada |
| تاريخ النشر: | 2003 |
| الوصف: | We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience. |
| البلد: | Portal de Revistas UNA |
| المؤسسة: | Universidad Nacional de Costa Rica |
| Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
| اللغة: | Español |
| OAI Identifier: | oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744 |
| الوصول للمادة أونلاين: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744 |
| كلمة مفتاحية: | Educación matemática matemáticas pedagogía resolución de problemas. |