Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Autoři: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
Médium: artículo original
Stav:Versión publicada
Datum vydání:2003
Popis:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
Země:Portal de Revistas UNA
Instituce:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Jazyk:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744
On-line přístup:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
Klíčové slovo:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.