Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

Wedi'i Gadw mewn:
Manylion Llyfryddiaeth
Awduron: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
Fformat: artículo original
Statws:Versión publicada
Dyddiad Cyhoeddi:2003
Disgrifiad:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
Gwlad:Portal de Revistas UNA
Sefydliad:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Iaith:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744
Mynediad Ar-lein:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
Allweddair:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.