Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

Αποθηκεύτηκε σε:
Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Συγγραφείς: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
Μορφή: artículo original
Κατάσταση:Versión publicada
Ημερομηνία έκδοσης:2003
Περιγραφή:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
Χώρα:Portal de Revistas UNA
Ίδρυμα:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Γλώσσα:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744
Διαθέσιμο Online:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
Λέξη-Κλειδί :Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.