Aprendizaje de las matemáticas: conceptos, procedimientos, lecciones y resolución de problemas (ING)

 

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
Författarna: Ruiz, Ángel, Alfaro, Cristian, Gamboa, Ronny
Materialtyp: artículo original
Status:Versión publicada
Utgivningstid:2003
Beskrivning:We analyze the main objectives for the development of a mathematics lesson, clarifying conceptual and procedural knowledge and their association to different visions about mathematics and its nature. We strongly support the relevance of the conceptual and abstract dimensions of mathematical instruction based on an appropriate pedagogical and cultural framework. The use of a problem solving strategy is strongly supported, and in this context we summarize some aspects of the Japanese experience.
Land:Portal de Revistas UNA
Organisation:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Språk:Español
OAI Identifier:oai:www.revistas.una.ac.cr:article/5744
Länkar:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5744
Nyckelord:Educación matemática
matemáticas
pedagogía
resolución de problemas.