Perspectivas de la enseñanza de la filosofía en Costa Rica: el caso de la Universidad Nacional
Guardado en:
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo original |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Descripción: | This article to discuss the possible traces of teaching of philosophy in a globalized world discursively presented as reasonable, but which in practice is determined by an instrumentalist character of reason. This context, among others, claiming the importance of learning to think, to philosophize and to transform, however, this task is not easy, and requires a rigorous education that originates from research and training processes |
País: | Portal de Revistas UNA |
Institución: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Lenguaje: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5052 |
Acceso en línea: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/praxis/article/view/5052 |
Palabra clave: | Education of the Philosophy Pedagogy Didactics of the Philosophy to teach to thinking Western Modernity Emancipation. enseñanza de la filosofía pedagogía didáctica de la filosofía enseñar a pensar modernidad occidental y emancipación. |