Educación Matemática: Escenario e ideas para una nueva disciplina (ING)
Wedi'i Gadw mewn:
Awduron: | , |
---|---|
Fformat: | artículo original |
Statws: | Versión publicada |
Dyddiad Cyhoeddi: | 2003 |
Disgrifiad: | We examine Mathematics Education in the current historical scenario, its recent stages of development and the main theoretical trends we identify it has. A special emphasis is given to the theoretical foundations of this a new academic and scientific discipline. From this analytical exercise we will outline the most important historical and theoretical characteristics of this discipline for the years to come. |
Gwlad: | Portal de Revistas UNA |
Sefydliad: | Universidad Nacional de Costa Rica |
Repositorio: | Portal de Revistas UNA |
Iaith: | Español |
OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/5914 |
Mynediad Ar-lein: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5914 |
Allweddair: | Educación Matemática historia de la educación matemática didáctica de las matemáticas. |