El grito de Calibán. Del cinematógrafo al proyecto teleSur: la construcción de lo latinoamericano en la comunicación audiovisual regional
        Guardado en:
      
    
                  | 作者: | |
|---|---|
| 格式: | artículo original | 
| 状态: | Versión publicada | 
| Fecha de Publicación: | 2010 | 
| 实物特征: | This essay analyzes on the importance of TeleSur TV Station (founded in 2005), in the historical context of the development of audio-visual means of communication in Latin America, as well as the debates about the influence of mass media in the process of cultural identity raising-up. It proposes the thesis that the project of Tele- Sur plays a key role in the shaping of a new international order on communication that allows the protection of the cultural diversity of Latin American nations and democratizes the world’s information flows in the neoliberal globalization stage. | 
| País: | Portal de Revistas UNA | 
| 机构: | Universidad Nacional de Costa Rica | 
| Repositorio: | Portal de Revistas UNA | 
| 语言: | Español | 
| OAI Identifier: | oai:ojs.www.una.ac.cr:article/3716 | 
| 在线阅读: | https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/tdna/article/view/3716 | 
| Palabra clave: | Mass media alternative communication cultural identities globalization cultura e identidad Medios de comunicación masiva comunicación alternativa identidades culturales globalización  |