Assessing Competencies from Authenticity: Implications for University Teaching

 

Guardado en:
Sonraí Bibleagrafaíochta
Údar: Sánchez Chacón, Giovanni
Formáid: artículo original
Stádas:Versión publicada
Fecha de Publicación:2014
Cur Síos:In this essay, the author argues about the relevance of the authentic assessment paradigm as an ideal platform for the assessment of professional competence in university teaching. To this end, the author briefly discusses the concept of competence and its possible contributions to higher education to further argue about the functionality of the authenticity paradigm in the professional competence assessment.
País:Portal de Revistas UNA
Institiúid:Universidad Nacional de Costa Rica
Repositorio:Portal de Revistas UNA
Teanga:Español
OAI Identifier:oai:ojs.www.una.ac.cr:article/6732
Rochtain Ar Líne:https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/ensayospedagogicos/article/view/6732
Palabra clave:evaluación
medición
evaluación auténtica
competencias profesionales
docencia universitaria
assessment
measurement
authentic assessment
professional competencies
university teaching